Egészség,  Hírek

Kórházi várólisták csökkenése: kétéves mélypontot értünk el

Az Egyesült Királyság Nemzeti Egészségügyi Szolgálata (NHS) komoly kihívásokkal néz szembe, mivel a betegeket 18 héten belül történő ellátásának célkitűzése még mindig jelentősen alulmúlja a várt szintet. A helyzet különösen aggasztó, hiszen a rendszerben tapasztalható késések és a hosszú várakozási idők a betegek egészségügyi állapotára is negatív hatással vannak. Az NHS célja, hogy a betegek a lehető leggyorsabban hozzáférjenek az orvosi szolgáltatásokhoz, de az utóbbi években a várakozási idők folyamatosan növekedtek.

A legfrissebb adatok szerint a betegek körülbelül 60%-a nem kapta meg az egészségügyi ellátást az előírt 18 héten belül. Ez a szám aggasztóan alacsony, és arra utal, hogy az NHS nem képes megfelelni a lakosság egészségügyi igényeinek. A helyzet különösen a sebészeti beavatkozások terén kritikus, ahol a betegek hosszú hónapokat kénytelenek várni a műtétekre, ami súlyosan befolyásolja életminőségüket.

Az NHS által kitűzött cél az volt, hogy 2021 áprilisára a betegek 92%-ának 18 héten belül hozzáférést biztosítanak a szükséges kezeléshez. Ez a cél azonban messze van a megvalósítástól. A szakértők szerint a helyzet mögött álló okok összetettek. Egyrészt a COVID-19 világjárvány következményei, másrészt a rendszer alulfinanszírozottsága és a munkaerőhiány is hozzájárul a problémák fokozódásához.

A pandémia során az NHS számos szolgáltatást felfüggesztett, hogy a figyelmet a COVID-19 betegek ellátására összpontosítson. Ez azonban azt eredményezte, hogy sok más betegségben szenvedő páciens ellátása is késlekedett, ami a várólisták drámai növekedéséhez vezetett. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy az egészségügyi dolgozók száma is csökken, mivel sokan a túlterheltség miatt elhagyják a pályát, vagy hosszú távú betegség miatt nem tudnak dolgozni.

A betegeket érintő várakozási idők csökkentése érdekében a kormány különféle intézkedéseket hozott. Például a helyi egészségügyi hatóságoknak lehetőséget biztosítanak arra, hogy új munkatársakat alkalmazzanak, és a betegellátást gyorsító programokat indítsanak. Ugyanakkor a szakértők figyelmeztetnek arra, hogy a megoldások nem érkeznek egyik napról a másikra, és a helyzet javítása hosszú távú elkötelezettséget igényel.

Az NHS vezetői is hangsúlyozták, hogy a betegek elégedettsége és egészségi állapotának javítása érdekében sürgősen cselekedniük kell. Az alacsony számú orvosi szakember és a megnövekedett betegszám miatt sok esetben a betegek nem kapják meg a szükséges figyelmet. A rendszer modernizálására és a technológiai fejlődés kihasználására van szükség ahhoz, hogy a várakozási időket csökkentsék, és a betegek minél hamarabb hozzáférjenek a szükséges ellátáshoz.

A jövőben az NHS-nek új megoldásokat kell találnia, hogy képes legyen kezelni a várakozási időket és biztosítani a betegek számára a szükséges egészségügyi ellátást. A kormány és az egészségügyi hatóságok közötti együttműködés elengedhetetlen ahhoz, hogy a rendszer hatékonyan működjön, és a betegek megkapják a megfelelő ellátást, amire szükségük van. Az egészségügyi szolgáltatások minőségének javítása érdekében a középpontba kell helyezni a betegek igényeit, és biztosítani kell, hogy mindenki időben hozzáférjen az orvosi kezeléshez.

Az elkövetkező hónapokban figyelemmel kísérjük az NHS helyzetét, és reméljük, hogy a szükséges intézkedések meghozatalával a helyzet javulni fog, és a betegek számára biztosított ellátás minősége is növekedni fog.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük